Friday, July 15, 2011

Selamat membaca:)

Bagus untuk pembaca blog sekalian. Boleh dijadikan pedoman.Marilah kita sama2 membaca dengan tekun.hihi. Klik Di sini untuk download buku "Berbunga Cinta Aisyah Di hati Rasulullah"

Wednesday, July 13, 2011

Baca Ini : Cara semak arah kiblat dengan TEPAT

Hai kawan. Ada 1 artikel menarik bertajuk 'Cara semak arah kiblat dengan TEPAT'.
Bagus ni:)

Cara semak arah kiblat dengan TEPAT Klik Sini Untuk Baca: http://pakarhowto.com/cara-bagaimana/cara-semak-arah-kiblat-dengan-tepat.html

Kongsi artikel ni di FB

Pada 16 Julai 2011 ini, akan terjadi satu fenomena istimewa. Fenomena tersebut disebut “Fenomena Matahari Di Atas Kaabah“.

Semasa terjadinya fenomena ini, semua umat Islam di seluruh dunia berpeluang menyemak arah kiblat dengan tepat.

Fenomena ini berlaku apabila Matahari akan berada tepat di atas Kaabah. Ia berlaku sebanyak 2 kali setiap tahun. Pada tahun ini (2011), fenomena ini berlaku pada tarikh berikut ;

  1. 28/MEI/2011 pada pukul 5.16 Petang (Dah lepas)
  2. 16/JUL/2011 pada pukul 5.28 Petang (Jangan lepaskan peluang!)

* Tarikh dan Masa adalah mengikut waktu Malaysia.

  • Apa yang berlaku ketika tarikh dan masa tersebut?

cara semak arah kiblat

cara semak arah kiblat

  • Bagaimanakah cara untuk menyemak arah kiblat?

Baca Ini : Cara tengok dan kenalpasti barang dari kulit BABI

Hai kawan. Ada 1 artikel menarik bertajuk 'Cara tengok dan kenalpasti barang dari kulit BABI'.
Berhati2 ye!
Cara tengok dan kenalpasti barang dari kulit BABI Klik Sini Untuk Baca: http://pakarhowto.com/cara-bagaimana/cara-tengok-dan-kenalpasti-barang-dari-kulit-babi.html
Kongsi artikel ni di FB
Mutakhir ini kecoh satu dunia pasal satu wabak yang amat berbahaya. Korang tau tak wabak apa? Tak lain dan tak bukan, wabak SELSEMA BABI!!!

Selama saya hidup, inilah baru kali pertama dengar tentang wabak SELSEMA BABI ni. Yer la kan, dulu kecoh pasal selsema burung la, SARS la dan macam2 lagi. Tup-tup sekarang ni, selsema babi pulak yang muncul. Ish ish…macam-macam perkara pelik yang berlaku dalam dunia akhir zaman ini. Mungkinkah ini adalah tanda-tanda hari sudah nak kiamat?Tak gentarkah kita? Dah bersediakah kita untuk itu?
Baik, berbalik kepada selsema babi ni. Mula-mula dengar berita di TV, rasa cam janggal la pulak. Selsema Babi?? “Isk…babi pun kena selsema gak ker?”…itu detik hati saya masa kali pertama dengar pembaca berita sebut tentang SELSEMA BABI ini. Tapi lepas dah dengar betul-betul berita tu, barulah saya mengertai apa sebenarnya selsema babi.
Sedikit petikan berita dari Utusan Malaysia tentang selsema babi.
“Angka kematian akibat jangkitan selesema babi di Mexico meningkat kepada 103 orang hari ini ketika 400 orang dimasukkan ke hospital dan kira-kira 1,600 yang lain disyaki dijangkiti penyakit tersebut. Wabak yang berlaku di Mexico sejak beberapa hari lalu ini telah mencetuskan kebimbangan global kerana beberapa kes juga dilaporkan di Amerika Syarikat dan Kanada.Kemungkinan jangkitan juga sedang diperiksa di Eropah, Israel dan New Zealand.

Jutaan rakyat Mexico kini berkurung di rumah dan mereka yang keluar memakai topeng mulut, terutamanya di Mexico City yang menyaksikan kerajaan menghentikan acara awam dan menutup muzium, bar dan stadium dalam usaha mengawal jangkitan.”
– Sumber berita dari Reuters
Menurut berita, disebabkan selsema babi ni, lebih 80 orang di Mexico telah maut. Dan ratusan orang lagi dipercayai telah terkena wabak ini. Cara jangkitannya masih menjadi misteri. Tetapi, menurut ceritanya, ia boleh merebak dan menjangkit dari seorang manusia ke manusia lainnya.
Wabak ini sukar dikesan kerana simptom dan kesan wabak ini hanyalah seperti simptom influenza yang biasa. Yang menakutkannya ialah, ia boleh menyerang sesiapa sahaja, walaupun bagi yang bukan pemakan daging babi. Itu yang diberitakan dalan TV.
Aduh!! Sesiapa saja boleh kena??? Biar betul. Kecut perut gak memikirkannya. Huhu
Baiklah, dah alang2 saya bawakan isu selsema babi ini. Maka dalam post kali ini, saya ingin berkongsi dengan anda mengenai cara bagaimana untuk kenalpasti barangan yang diperbuat daripada kulit babi.
Sekarang ini terdapat pelbagai jenis barangan kulit seperti kasut, beg tangan dan sebagainya yang diperbuat daripada kulit babi ini. Biasanya barangan daripada kulit babi ini tidaklah mahal mana harganya kalau dibandingkan dengan barangan dari kulit binatang lain. Barangan kulit babi ini terdapat dimana-mana sebenarnya. Malah banyak juga terdapat di kompleks-kompleks membeli-belah terkemuka.
Cara nak tengok dan kenalpasti barangan yang diperbuat daripada kulit babi ialah :

Baca Ini : 18 Panduan Praktikal Mengasihi Suami (Mesti Baca)

Hai kawan. Ada 1 artikel menarik bertajuk '18 Panduan Praktikal Mengasihi Suami (Mesti Baca)'.
Semoga menjadi pedoman:)

18 Panduan Praktikal Mengasihi Suami (Mesti Baca) Klik Sini Untuk Baca: http://pakarhowto.com/teknik/18-panduan-praktikal-mengasihi-suami-mesti-baca.html

Kongsi artikel ni di FB

Banyak sekali aduan berkenaan masalah rumahtangga yang kami terima di blog PakarHowTo ini. Pergolakan rumahtangga yang menjadi-jadi ini menunjukkan kegagalan para suami @ isteri dalam memahami peranan dan tanggungjawab masing-masing.

Cuba tanya diri, tahukah kita apakah hak-hak pasangan kita yang perlu kita tunaikan? Adakah kita sudah benar-benar menjalankan tanggungjawab kita sebagai suami @ isteri dengan sebaik mungkin?

Dalam artikel kali ini, saya ingin berkongsi info mengenai ‘Panduan Praktikal Bagaimana Untuk Mengasihi Suami‘.


1. Bagi seorang isteri, anda perlulah menjamu mata suami anda. Lelaki mudah terangsang oleh penglihatan matanya. Pakailah pakaian yang menarik perhatiannya. Lemparkan senyuman yang bermakna. Berdandanlah dengan sempurna.. selitkan jelingan-jelingan manja.

2. Sambutlah kepulangan suami anda dengan gembira dan hantarlah pemergiannya dengan hati yang sedih dan mengharapkan kesetiaan. Jangan lupa untuk bersalaman dan berciuman apabila dia pulang dan apabila dia mahu meninggalkan rumah. Uruskan perihal suami anda dari segi makanan dan pakaiannya. Isteri yang bijak menjaga suami akan mengambil berat mengenai dua perkara penting, pertama zakar suaminya dan kedua perut suaminya.